Laholm:2017:224

Administrativ assistent till äldreomsorgen, Solhemmet


Solhemmet är ett särskilt boende beläget i Veinge. Brukarna på Solhemmet ska ha ett gott liv och leva livet hela vägen. Genom att få vara delaktig och huvudpersonen i sitt egna liv, skapas det individuella lösningar utefter varje brukares enskilda behov.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill jobba hos oss som assistent. Jobbet innebär att du arbetar i en reception där du är ansiktet utåt för personer som kommer till verksamheten. För att fungera i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla. Tjänsten ställer även höga krav på flexibilitet och en förmåga att se lösningar.  Du är en god representant och har ett trevligt bemötande. Vi förutsätter att du är strukturerad och noggrann och att du kan uttrycka dig i såväl tal och skrift.


Kvalifikationer
Vi ser att du har en gymnasial utbildning inom handel och administration eller ekonomiprogrammet, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som assistent på Solhemmet arbetar du med datorn som arbetsredskap och därför måste du vara väl förtrogen med de allmänt förekommande datorprogrammen på marknaden såsom Word, Excel etc.
Då arbetet kräver flexibilitet att kunna stödja andra verksamheter är en förutsättning att du har körkort.

Meriterande
Vi ser positivt på om du sedan tidigare har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete. Givetvis har du erfarenhet av arbete i datormiljö och önskvärt är om du arbetat i ekonomi eller löneadministrativa program, tex Heroma eller Visma. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi vill att du till ansökan bifogar CV och personligt brev där du motiverar varför du söker jobbet och varför vi ska anställa just dig.

 

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid


Tillträdesdag

Snarast enligt överenskommelse

 

Lön
Enligt överenskommelse


Upplysningar
Henrietta Dessazar, Enhetschef, 0430-15940

 

Fackliga upplysningar

Pia Kyttä, Vision, 0430-151 68

Sista ansökningsdag
2017-09-14. Intervjuer sker löpande!

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan

 

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

 

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.


 


Visa annons som pdf