Administratör till arbetsmarknadenheten
Hylte:2018:16

Hylte-lite enklare

Livet i Hylte är lite enklare. Här lever människorna nära varandra och det är naturligt att hjälpas åt. Kommunen ligger vackert inbäddad på gränsen mellan den halländska och småländska landsbygden och här finns goda boendemiljöer nära naturen och ett engagerat föreningsliv. 

 

Det finns många fördelar med att arbeta i en mindre kommun som Hylte. Vi har korta beslutsvägar och du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling. I Hylte kommun arbetar runt 1000 personer på 48 arbetsplatser. 
För oss är du viktig och vi arbetar för att skapa en bra arbetsmiljö med ett gott arbetsklimat som vi alla känner oss stolta över. Vi erbjuder dig ett tryggt och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad.


Arbetsbeskrivning

Sedan 2008 använder Hylte kommun sig av HR-systemet Heroma vilket kommer utgöra en stor del av din vardag på arbetet. Du kommer att få möjlighet att utbilda dig internt inom HR-system Heroma när du börjar hos oss. I dina arbetsuppgifter ingår att hantera rekvireringarna samt få fram nödvändig information från Heroma. Detta inkluderar frånvaro, schema och kontering.

 

Då du i tjänsten kommer ha olika typer av kontakter vill vi att du har god social- och kommunikativ förmåga.

Kvalifikationer
Det är en tjänst med stor variation men tyngdpunkten kommer ligga på administrativa arbetsuppgifter såsom dokumentation och arbete i olika system, det kommer också att ingå mer kvalificerade uppgifter såsom planering av verksamhet samt att utveckla schemaplanering För att lyckas i denna tjänst krävs att du är trygg i din yrkesroll samtidigt som du är öppen för utveckling och att tänka nytt. Stundtals kan arbetsbelastningen vara ganska hög varför du måste vara motiverad och ha en hög arbetskapacitet.

 

Du har en gymnasie- eller yrkesutbildning gärna inom något administrativt område såsom ekonomi, personal eller kontor, men inget krav. Du har minst tre års erfarenhet administrativt arbete och erfarenhet av att ha arbetat med planering och uppföljning av verksamhet. Erfarenhet av Heroma är meriterande.

 

Tjänsten kräver vidare att du har en mycket god kunskap i Microsoft Office-paketet och en god förmåga att arbeta i olika administrativa system.

Uppdraget är brett vilket förutsätter att du är lösningsfokuserad, självständig och kan anpassa dig efter olika förutsättningar inom ramarna för uppdraget. Du behöver vara strukturerad och ha en förmåga att tänka nytt.


Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsform/Varaktighet

Vikariat t.o.m. 2018-12-31, med möjlighet till förlängning

 

Omfattning

100%


Lön
Individuell lönesättning

 

Tillträdesdag
2018-03-01

Sista ansökningsdag

2018-02-20

 

Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Upplysningar
Cornelia Svensson, arbetsmarknadschef, 0729-818363

Fackförbundet Vision, Malin Sinanaj,  malin.sinanaj@hylte.se


Övriga upplysningar
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

 

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan

 

 


 


Visa annons som pdf