Informationssäkerhetssamordnare
Hylte:2018:122

Hylte-lite enklare

Livet i Hylte är lite enklare. Här lever människorna nära varandra och det är naturligt att hjälpas åt. Kommunen ligger vackert inbäddad på gränsen mellan den halländska och småländska landsbygden och här finns goda boendemiljöer nära naturen och ett engagerat föreningsliv. 

 

Det finns många fördelar med att arbeta i en mindre kommun som Hylte. Vi har korta beslutsvägar och du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling. I Hylte kommun arbetar runt 1100 personer på 48 arbetsplatser. 
För oss är du viktig och vi arbetar för att skapa en bra arbetsmiljö med ett gott arbetsklimat som vi alla känner oss stolta över. Vi erbjuder dig ett tryggt och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad.


Arbetsbeskrivning
Informationssäkerhetssamordnaren är placerad på informations- och kanslienheten, som är en av enheterna på kommunledningskontoret. Vi ansvarar för att styra och stötta våra verksamheter inom områdena kommunikation, IT, nämndadministration, juridik, arkiv samt utredning och beredning av ärenden. Till enheten tillhör också kommunens kontaktcenter.

 

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för informationssäkerhet och som vill jobba både strategiskt och operativt med informationssäkerhet. Vi erbjuder ett arbete där du kommer att leda och samordna kommunens systematiska informationssäkerhetsarbete i nära samverkan med kommunens verksamheter. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att bygga upp nödvändiga strukturer samt utforma och förvalta styrdokument för informationssäkerhet för att skapa förutsättningar för hela organisationen att hantera frågorna. I nära samverkan med vår IT-funktion kommer du bland annat att bistå organisationen i det fortsatta arbetet med GDPR, klassning av information samt ta fram krav vid anskaffning av nya IT-system.

En viktig del i arbetet är att inspirera och stödja organisationen genom t.ex. utbildningar och på olika sätt säkerställa att kommunens medarbetare upprätthåller en god kunskapsnivå om informationssäkerhet. Du kommer att var kontaktperson mot Datainspektionen samt ha en controllerfunktion i organisationen. Tjänsten innefattar även uppföljning av utvecklingen inom informationssäkerhet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, t.ex. inriktning mot informationssäkerhet, juridik, statsvetenskap alternativt har förvärvat motsvarande relevant kompetens genom arbete. Relevanta kunskaper om dataskyddsförordningen och lagstiftning kring informationssäkerhet är ett krav.

 

Utöver detta är det för denna tjänst meriterande om du har:

- arbetslivserfarenhet från offentlig sektor

- erfarenhet av att jobba med kommunövergripande projekt och projektledning för sådana arbeten

- goda kunskaper i offentlighet och sekretess, förvaltningslag och kommunallag

 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som söker denna tjänst är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du har god förmåga till överblick och helhetssyn, god analytisk förmåga och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tycker om att arbeta självständigt såväl som i grupp. Som person har du har en positiv människosyn, är prestigelös och kan bidra till en positiv atmosfär. Du är van att ta egna initiativ, aktiv och engagerad i utvecklingsfrågor samt har goda kunskaper i svenska språket och kan hantera det på ett professionellt och lättförståeligt sätt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsform/Varaktighet
Tillsvidareanställning.

 

Omfattning

Heltid


Lön
Individuell lönesättning

 

 

Tillträdesdag
Snarast enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2018-09-09

 

Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Upplysningar
Susanne Mared, Informations- och kanslichef, tfn 0345-180 03


Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning

 

 

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan


 


Visa annons som pdf