Systemförvaltare till Personalenheten, Hylte kommun

Hylte:2019:88

Välkommen till oss i Hylte!

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision.

 

Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns och dess 1000 medarbetare.

 

Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

 

Personalenheten
Personalfunktionen består totalt av 13 personer, däribland tre löneadministratörer och en systemförvaltare. Tillsammans utgör vi ett stöd till verksamheterna och organisationens chefer inom områdena lön, pensioner, arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, anställningsförhållanden, rehabilitering och arbetsmiljö. Förutom direkt stöd i specifika ärenden innefattar personalfunktionens uppdrag även lag- och avtalstolkning, utarbetande av policys och riktlinjer, stöd i samverkan och förhandlingar samt utbildningar m.m.

 

Stimuleras du av att arbeta i en omväxlande miljö som präglas av samarbete, engagemang och kompetens? Är du intresserad av att utveckla vidare vårt systemstöd för att skapa goda förutsättningar för våra verksamheter? Ta chansen och bli en del av ett glatt gäng med höga ambitioner och mycket arbetsglädje!


Arbetsbeskrivning
Som systemförvaltare har du ansvar för att förvalta, underhålla och drifta vårt personal-och lönesystem Heroma. Det ingår även att analysera incidenter och supportärenden samt medverka vid versionsuppdateringar. Du bidrar till att systemet är konfigurerat för att följa de lagar och avtal som finns, samt hanterar de HR- och löneprocesser som finns inom kommunen.

 

Tillsammans med övriga i lönegruppen har du ansvar för att säkerställa att rätt lön går ut till rätt person i rätt tid. I rollen ingår det att ge support till samtliga användare av systemen och du kommer ha ett nära samarbete med kommunens verksamheter, övriga systemförvaltare, kommunens IT-enhet och våra leverantörer.

 

Ett fokusområde för oss är att jobba vidare med digitalisering och förenkling av processer. Där kommer du bidra till fortsatt utveckling av våra system så att de stödjer verksamheterna och skapar bästa möjliga förutsättningar för våra användare.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR, IT, ekonomi alternativt en yrkesutbildning inom lön eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning alternativt löneadministrativt arbete. Du är en van användare av Office-paketet och har goda kunskaper i Excel.

Du som söker drivs av att hitta nya lösningar på problem och har lätt för att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser möjligheterna i förändring och behåller lugnet i stressade situationer. Det är viktigt att du agerar självgående och initiativtagande. För att lyckas i uppdraget krävs det att du har god kommunikativ förmåga och kan anpassa språket efter situation. Vi ser också att du har lätt för att samarbeta och drivs av att ge god service till våra kunder. Du är pedagogisk och har lätt för att få fram ditt budskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsform/Varaktighet
Tillsvidare

Omfattning
Heltid


Lön
Individuell lön

 

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse  

Sista ansökningsdag
2019-09-12

 

Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

 

Upplysningar

Personalchef, Monica Randelid 0345-181 23

Kontaktperson för fackliga frågor

Akademikerförbundet SSR
Vision
För kontakt ring kommunens kontaktcenter 0345-180 00

Övriga upplysningar

Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning

 

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

 

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan

 

 

 


 


Visa annons som pdf