Upphandlingsansvarig till Hylte kommun
Hylte:2020:91

Välkommen till oss i Hylte!

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision.

Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess drygt 1100 medarbetare.


Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Vi söker nu:
En upphandlingsansvarig till kommunen med placering på kommunledningskontoret, kansliavdelningen.

Arbetsplats
Tjänsten är placerad på kommunledningskontoret, kansliavdelningen. Kommunledningskontoret i Hylte kommun är kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar för det kommunövergripande perspektivet i form av styrning och ledning. Kansliavdelningen har ett 10-tal medarbetare med skiftande arbetsområden inom exempelvis nämndadministration, juridik och upphandling. En viktig del i kansliavdelningens verksamhet är att ge stöd och service till övriga kontor inom kommunen.

 

Arbetsuppgifter

Som upphandlingsansvarig hos oss kommer du både att leda och genomföra kommunövergripande samt kontorsspecifika upphandlingar tillsammans med olika uppdragsgivare inom kommunens verksamheter. Du kommer upprätta upphandlingsunderlag, ansvara för anbudsutvärdering och avtalsutformning samt avtalsuppföljning. Vidare arbetar du med intern rådgivning, styrdokument och utbildning.  

Du kommer i din roll ha många kontakter både internt mot kommunens olika verksamheter samt externt med leverantörer.

Som upphandlingsansvarig är du delaktig i avdelningens och kommunens löpande utvecklingsarbete och ser upphandlingens strategiska betydelse för kommunen. Du kommer vara vår specialist inom lagen om offentlig upphandling.

Då vi tillsammans arbetar för att utveckla vårt arbete, inom området upphandling och inköp, blir du härigenom även en viktig del i byggandet av Hylte kommuns arbete inom området.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har aktuell och praktisk arbetserfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling).

 

Du har antingen relevant högskoleutbildning (t.ex. inom teknik/IT, juridik eller ekonomi) eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, alternativt arbetserfarenhet som bedöms som likvärdig.

Du har goda kunskaper i regelverk inom offentlig upphandling.

Då arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra människor och att du är pedagogisk. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. För att lyckas i rollen som upphandlingsansvarig ser vi att du behöver vara både driven och självgående men också analytisk och kommunikativ.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Vi ser framemot att ta del av din ansökan, bifoga gärna personligt brev och cv.

Anställningsform/Varaktighet
Tillsvidare

 

Omfattning

Heltid

 

Lön
Individuell lönesättning

 

Tillträdesdag
Efter överenskommelse

 

Sista ansökningsdag
2021-02-28

 

Upplysningar

Jenny Hagesjö, kanslichef, telefon 0345-180 03

Katja Larsson, facklig representant, SSR, 0345-180 00

Mattias Andersson, facklig representant, Vision 0345-18000

 

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

 

Välkommen med din ansökan!

 

Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan


 

 

 


 


Visa annons som pdf