Laholm:2020:231

Kvalitetsutvecklare inom digitalisering till Socialtjänsten, Laholms kommun

 

Vill du medverka i en spännande digital transformation?

Då är du välkommen att söka till tjänsten som Kvalitetsutvecklare inom digitalisering, till oss på Socialtjänsten i Laholm.

 

Vi arbetar med tydlig inriktning mot digitalsering och välfärdsteknik. Du ska genom ditt uppdrag bidra till att verksamheten ger största möjliga nytta för invånare i Laholm.

 

Arbetsuppgifter

I rollen som kvalitetsutvecklare inom digitalisering är du en viktig resurs för att driva och medverka till att utveckla vår verksamhet genom nytänkande och innovation. I uppdraget finns uppgifter utifrån förvaltningens ”Processplan för Digtaliseirng” och det ingår att löpande identifiera behov för att ta tillvara digitaliseringens möjligheter. Du ingår i det kommunövergripande Digitaliseringsrådet, för strategiskt och kommungemensamt arbete.

 

Du är en stödresurs inom digitalisering för hela Socialtjänsten i införandet av digitala verktyg och system, med ett särskilt fokus på nyttor och effekter som ska realiseras. 

Ditt arbete är både strategiskt och operativt, med en nyckelroll att driva, utveckla och leda arbetet framåt. Uppdraget innebär bland annat behovsanalyser, nyttovärderingar, förstudier, projekt, processer, avtal och upphandling, samt uppföljningar.

 

I uppdraget ingår omvärldsanlys, trendspaning och att ha koll på forskning. En helhetssyn med syfte att förbättra och effektivisera verksamheten för de vi är till för genom bland annat tjänstedesign.

 

Rollen har sin formella anställlning inom Kvalitets- och utvecklingsavdelningen, där du ingår tillsammans med bland annat övriga kvalitetsutvecklare och ekonomer.

Arbetet utförs i nära samarbete med projketledare, chefer, digitaliseringsombud, kommunens IT-enhet, övriga förvaltningar, externa leverantörer och i regionala nätverk.

 

Kvalifikationer

Vi vill arbeta tillsammans med dig som har relevant högskoleutbildning inom beteendevetenskap, systemvetenskap, samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.

Du har en grundläggande kompetens och inblick i digitaliseringens möjligheter, samt har tillräcklig teknisk kompetens för att förstå området och driva utveckling.

 

Erfarenhet inom ett eller flera områden som förändringsledning, projektledning, processkartläggning är en tillgång, liksom viss kännedom om offentlig verksamhet.

 

Du har en god pedagogsisk förmåga, samarbetsförmåga och är bra på att kommunicera. Du ska ha engagemang och ett lösningsfokus. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

 

Vi söker kort sagt en ”FEMMA”, en person som är en Förebild, Engagerad, Modig, Medskapande och Ansvarstagande.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid


Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

 

Lön
Enligt överenskommelse


Upplysningar
Marie Elm-Ågren, kvalitets- och utvecklingschef, 0790-78 23 99

 

Fackliga upplysningar

Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Sista ansökningsdag
2020-11-26

Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Preliminära datum för intervju 7/12, 8/12 samt 9/12,  gärna digitalt via teams.

 

Referenser

Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

 

Information till annonssäljare

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

 

Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

 

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.

 




 


Visa annons som pdf