Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag förstår!
Starta BankID-programmet och skriv in din säkerhetskod.

Projektledare med IT-kompetens för införande av e-arkiv
- till tre kommuner i Halland

Hylte:2021:74

Tre kommuner i samarbete – Falkenberg, Laholm och Hylte
Hos oss i Falkenberg, Laholm och Hylte kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort.

 

Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

 

Arbetsplatsbeskrivning
Dagens digitala utmaningar omfattar även myndigheters arbete vilket inte minst påverkar hur vi bevarar handlingar långsiktigt. Därför är det viktigt att starta upp arbetet med e-arkiv. Arbetet berör alla verksamheter och innebär därför ett stort samarbeta med kollegor inom flera olika verksamheter och kommunernas arkivansvariga.

Vi är tre kommuner i Halland, Falkenberg, Hylte och Laholm, som samverkar i arbetet med att implementera e-arkiv. Tillsammans söker vi nu en kollega som ska projektleda implementeringsarbetet och ansvara för IT-frågorna. Personen kommer att jobba för alla tre kommunerna. Anställningen och den huvudsakliga fysiska arbetsplatsen kommer att vara hos en av kommunerna (värdkommun), vilket i viss mån kommer att bestämmas i samband med rekryteringen. Kommunstyrelsens kanslichef i värdkommunen kommer att vara närmaste chef.

Arbetsbeskrivning - Rollen projektledare/it-resurs e-arkiv
Som projektledare/it-resurs för kommunernas arbete med att implementera e-arkiv är du samordnande i att driva kommunens uppstart och implementering av e-arkiv. Du ska:

-          leda projektet genom att planera, samordna, styra mot uppsatta mål och följa upp projektet,

-          vara sakkunnig på IT-integrationsfrågor gällande e-arkiv och föreslå lösningar,

-          säkerställa de tekniska förutsättningarna för leveranser till e-arkivsystemet,

-          vara kontaktperson till leverantören av e-arkivsystemet och kommunernas IT-organisation,

-          ta fram nödvändiga stöd- och styrdokument, tidplaner, testprotokoll, dokumentation för leveranskontroll mm.


Du kommer att arbeta med en projektgrupp som består av kommunernas arkivarier och kanslichefer för att påbörja leveranser till e-arkiv men även ta fram rutiner och nödvändiga dokument för att säkerställa kommunernas fortsatta arbete med e-arkiv. Projektet kommer att bedrivas genom ett nära samarbete med förvaltningarna/kontor och deras systemförvaltare.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kompetens inhämtad på annat sätt. Du ska ha projektledarerfarenhet samt övergripande IT-kunskap samt utvecklar-/programmerar-/integrationskompetens. Du ska även ha generell IT-systemförståelse samt IT-infrastrukturförståelse.

Du har kompetens och erfarenhet inom databasutveckling och därmed goda kunskaper om hur man kan läsa data ut databaser och dess tabeller (SQL relationsdatabaser). Du har generellt goda kunskaper inom programmering och specifikt i C#.

Du har intresse för processtyrning. Vidare är du analytisk, har ett logiskt tänkande och gillar att lösa problem.

Som person kan du arbeta självständigt och driva utvecklingen framåt. Du har förmåga att arbeta systematiskt och kan prioritera för att lösa ditt uppdrag på ett effektivt sätt. Vidare har du god förmåga till kommunikation och att samarbeta med andra ser du som en självklarhet. Tjänsten kräver god förmåga att bedöma, värdera och sammanfatta läget i arbetet och kunna ge stöd inför nästa steg i processen. Du ska också kunna skapa begriplig systematik i stora organisationer med många olika målgrupper.

Det är meriterande om du har kompetens inom teknologier och verktyg:
•                               .NET och .NET Core
•                               API/REST/JSON
•                               Swagger
•                               Angular Material
•                               Javascript
•                               SeriLog
•                               Hangfire
•                               Microsoft SQL Server
•                               Active Directory
•                               IdentityServer (Claims based, JWT, SAML2)
•                               Microsoft Visual Studio
•                               Microsoft Team Foundation Server

 

Det är också meriterande om du har:

-          projektledarerfarenhet från större organisationer/företag.

 

-          utbildning i arkivering för systemvetare och/eller utbildning i systemvetenskap för arkivarier

 

-          tidigare arbetat med mappning, informationstransformering/informations-modellering eller liknande

 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning
Tidsbegränsad anställning under ett år på heltid (100%) med tillsättning enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansök senast 2021-06-11

 

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så varmt välkommen med din digitala ansökan redan idag!

Lön

Individuell lönesättning

Upplysningar - Kontaktpersoner

Jenny Hagesjö, kanslichef, Hylte kommun tfn 0345-18003

Sandra Rickard, kommunjurist, Laholms kommun, tfn 0430-155 37

Karin Nyving, kommunarkivarie, Falkenbergs kommun, tfn 0346-88 50 04


Fackliga företrädare

Facklig företrädare nås via kommunernas växlar.

 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

 

 

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan


 


Visa annons som pdf